dag 2 naar Groningen, stad - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 2 naar Groningen, stad - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 2 naar Groningen, stad

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

12 Juli 2017 | Nederland, Groningen

Dag 2 naar Groningen
Afgelegd 138 km, totaal 263 km

De weersvoorspelling was natuurlijk niet gunstig, dus hielden we rekening met het slechtste.
Bij de start was het zo waar droog. Echter op de dijk naar Harlingen merkten we dat de wind een kwade tegenstander zou zijn. Zeker windkracht 5 en later zelfs 6 en uit het noorden.
Dus op dit traject heel veel tegen en anders schuin tegen.
Voor Harlingen toch al de overschoenen en de regenjacks aan.
We schoten door de wind niet echt op. Af en toe ook regen maar gelukkig geen plensbuien.
Ook vandaag weer een lesje topologie: via plaatsen als Firdgum, Oudebildtdijk, Nij Altoenae, Ferwerd, Blija naar Holwerd. Toen naar moddergat, Paesens richting Lauwersoog over de dijk, dus dat leek wel storm tegen. Gelukkig daarna gingen we ook vaker naar t zuiden en hadden we regelmatig wind mee.
In de middag werd het duidelijk dat de regendreiging weg was en gingen de overschoenen uit en toen de zon erbij kwam ook de regenjacks. Rond 5 uur in onze B&B in n bakkerijtje met boven verhuur van kamers met de naam: In Bakkers geuren in Groningen in het centrum.
Daarna nog halve liters bier bij De Drie Gezusters op de Grote Markt tussen de studenten en een eenvoudig avondeten,geen culinair hoogstandje.

Morgen naar Coevorden en het ziet er naar uit dat het weer en zeker de wind ons beter gezind is.

Groeten en dank voor alle reacties,

Frans en Hans

• 12 Juli 2017 - 21:55

Marjolein :

En vanavond even de poelestraat in? Have fun!

• 13 Juli 2017 - 06:46

Karin Van Der Schouw:

Ha die Hans en Frans, gelukkig is de regen voor jullie meegevallen. In Almere was het echt baar en boos. Op naar de 3e dag. Suc6 mannen.

• 13 Juli 2017 - 07:58

Rob Toman:

mazzel met dat weer Frans en Hans. En met die halve liters houden jullie het vochtgehalte toch op het juiste peil!

• 13 Juli 2017 - 08:31

Karin :

Leuk om jullie weer te volgen. Vandaag weer mooi weer voor jullie. Heel veel plezier!!
    Groetjes Kaartje

• 13 Juli 2017 - 12:09

Leonie:

Lekker doortrappen zo! enne... zijn jullie toevallig ook terug in de tijd gefietst?? (01-01-1970?!) Morgen dan de vijftiger jaren doen?? ;-)