dag 6 naar Tienraij - Reisverslag uit Tienray, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 6 naar Tienraij - Reisverslag uit Tienray, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 6 naar Tienraij

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

16 Juli 2017 | Nederland, Tienray

Dag 6 naar Tiernaij
Afgelegd 106 km, totaal 720km

De foto met Peter en Yvonne is vanmorgen niet gepushed en het verslag met foto's gisteravond laat al helemaal niet. De wifi was ongeveer van de kwaliteit van de kamer, dus geen Groeten van Maxkeurmerk. De foto vandaag opnieuw.

Vanuit t vertrek een miezer en we gingen ook fout. Dat leek veel op het gedoe om Arnhem uit te komen in onze tocht naar Praag. Gelukkig na te zijn omgekeerd ging het prima.
Deze tocht kunnen we betitelen als onze pontjesroute. Eerst over de Waal bij Doornenburg. Deze pont kwam pas om 10.00 uur in de vaart en toe hij aan kwam tjoeken waren we blij dat hij eerst in Doornenburg aanmeerde om ons naar Millingerwaard te brengen. Toen langs de dijk in t land van Maas en Waal. In Nijmegen moesten we de Waalbrug dwars over de hotspot van alle 4-daagse festiviteiten. Na twaalven nog steeds geen supermarkt tegengekomen, toen maar ff heen en weer naar Groesbeek. In de middag nog 3 pontjes over de Maas bij Afferden, bij Bergen naar Vierlingsbeek en wellerlooi naar Blitterswijck. Elk pontje kost toch gauw een kwartier oponthoud. Onderweg via plaatsen zoals Huissen, Angeren, Kekerdom, Ooij, Mook, Middelaar, Gennip, Aijen, Well en Meerloo.
Lekker gegeten en een extra biertje op t succes van Bauke.
Morgen naar Asten-Heusden. We rijden in een soort U-vorm, eerst naar het zuiden verder Limburg in tot ongeveer Roermond en dan naar het noorden.

Groeten,
Frans en Hans

• 16 Juli 2017 - 21:17

Annet:

Dat was zeker een soort van pontjesroute zo te lezen. Veel plaatsnamen komen ons bekend voor want daar hebben wij vorige maand ook gefietst. Ik mis wel een klein dingetje nl.: De zeven heuvelen route. Hebben jullie die ook gehad of was het voor jullie niet noemenswaardig?. Ik heb er anders flink op moeten klauteren met mijn fiets om Johan bij te kunnen houden.
    Jullie hebben al heel veel gefietst, petje af hoor. Nog veel fietsplezier en vergeet de Limburgse vlaai niet te proeven.

• 17 Juli 2017 - 07:34

Edwin:

Hé Hans, ik kom terug van vakantie zie dat je weer op de fiets zit. 't Zal eens niet zo zijn :-) Veel plezier nog, in het bokbierseizoen moeten we nodig weer bijpraat-borrelen.

• 17 Juli 2017 - 08:03

Ina :

Goed bezig hoor en leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    De komende dagen na t fietsen maar een extra biertje want het wordt warm

• 17 Juli 2017 - 10:19

Jan En Mies:

Jullie doen het goed heren! Gisteren konden de vierdaagse lopers het startbewijs ophalen, vandaar de drukte in Nijmegen. En daar moesten jullie doorheen met de fiets? Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest. Wat grappig dat jullie gisteren ook in Groesbeek zijn geweest. Wij zaten daar aan het begin van de middag op het terras bij 'Eigenweijs' op het dorpsplein aan een heerlijke lunch na een flinke wandeling van Malden naar Groesbeek.
    De vooruitzichten zijn prima, echt fietsweer.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

groeten van Jan en Mies