dag 5 naar Arnhem - Reisverslag uit Burgemeesterswijk, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 5 naar Arnhem - Reisverslag uit Burgemeesterswijk, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 5 naar Arnhem

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

15 Juli 2017 | Nederland, Burgemeesterswijk

Dag 5 naar Arhem
Afgelegd 117 km, totaal 614 km

Al n fijn zonnetje bij het vertrek en soepel Oldenzaal uit. Al snel weer op het knooppuntennetwerk tot In de buurt van Lonneker. Toen lieten de groene peiltjes ons in de steek. Omdat we vandaag wel een hele stevige route moesten fietsen, dachten we waar het kon ietsje af te snijden, maar we begonnen al met omrijden. Vanaf Lonneker was t echt knudde (om geen vrouwonvriendelijk woord te gebruiken).
In t centrum hadden we, na bestudering van het knooppuntenoverzicht, een stevige discussie welke kant op te gaan. En uiteindelijk kozen we, met enige aarzeling, de meest logische route. Dat bleek goed, maar na het eerste knooppunt zagen we weer geen enkel routebordje, dus toen maar verder op onze fietscomputer. Weer op de route herhaalde dit proces zich nog n paar keer. Uiteindelijk niet veel omgereden,maar ook niets afgesneden, en dit kostte natuurlijk heel veel tijd. Vanaf Haaksbergen kennelijk iemand anders voor de peilen want toen klopte alles weer perfect.
Sommigen hebben iets gezegd over dat Nederland heel groot is maar bij de pont van Bronkhorst bleek het tegendeel. Toen we stopten zeiden we iets tegen mensen voor ons en die mompelden iets terug. Toen klopte Hans die meneer op zijn schouder, na zijn vrouw te hebben bestudeerd en zei " he Peter" . Na helm en zonnebril te hebben afgedaan, was er herkenning van de buren die 25 jaar in De Jan van Bergenstraat naast hem hadden gewoond. Er ontstond een geanimeerd gesprek en de onvermijdelijke foto tot we aanmeerden. Peter en Yvonne gingen terug naar hun camping in Eerbeek met de groeten voor de hele familie De Boer en wij richting Arnhem.
Shit aan het begin en aan het einde. Toen we bij het hotel waren, bleken we ergens te moeten inchecken en morgen trouwens ook moeten ontbijten.
Vanavond in Arnhem heerlijk gegeten en gedronken bij een uitstekend ge-integreerde Marokkaan. Hij leek heel veel op Ahmed Aboutaleb en hij zei dat hij dat hij dat al heel vaak had gehoord en na het afrekenen kregen we koffie van de zaak en later na n afzakkertje ook nog n halve liter bbier. Hans moest erg lachen toen hij vroeg " zou je maat ook nog n biertje lusten?"
Morgen na Tienraij, kronkelen langs de Maas en ook enige overtochten over Maas en Waal.

Groeten,
Hans en Frans

• 16 Juli 2017 - 08:42

Marjolein :

Waar is dan die foto met Yvon en peter?? succes vandaag en X vanuit Zuid-Afrika!

• 16 Juli 2017 - 09:23

Janny B:

Zo zien jullie maar dat er vele wegen naar Arnhem zijn. Toch fijn dat jullie daar zijn aangekomen.
    Wat leuk dat jullie Peter en Yvonne zijn tegengekomen. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is.
    x

• 16 Juli 2017 - 13:51

Nick:

Zo te lezen gaat het jullie weer prima "voor de wind" gezellig zo met z'n tween en leuke verslagen. Een veilige en gezellige voortzetting van deze mooie tocht toegewenst want volgens mij komen de bergritten eraan. Hartelijke groet, Nick

• 16 Juli 2017 - 16:51

Bernadette:

De bewegwijzering kan nooit zo slecht zijn als in het buitenland. Denk dat jullie gewoon te snel langs de bordjes zijn gefiets. Ha, ha.
    Wat de innerlijke mens, zorgen jullie iets beter voor jezelf dan voorheen.
    Als ik de verhalen zo lees, denk ik dat jullie vast weer genieten.
    Succes mannen!