dag 4 Oldenzaal - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 4 Oldenzaal - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 4 Oldenzaal

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

14 Juli 2017 | Nederland, Oldenzaal

Dag 4 naar Oldenzaal
Afgelegd 121 km, totaal 497 km

We gingen weg uit Coevorden met een lekker zonnetje na een verblijf bij prima privee B&B. Als extra pluspunt voor t eerst in al onze tochten konden wij de was van onze fietskleren centrifugeren.
Koffie bij n zorgboerderij, Frans had contact met n dame die meer kletste dan werkte. Hans nam een kijkje in de eigen bierbrouwerij. Een man plakte mbv een lijmapparaat etiketten op de flesjes. "Wat ben je leuk bezig". " nee dit is waardeloos werk, je kan hier wel vrijwilliger worden." "Dat kan niet, want ik woon hier niet."
Af en toe moesten we over hele smalle bospaden. Op een zeker moment kwam er zo'n gele fietssigaar om een onoverzichtelijke bocht met een noodvaart, Hans remde en Frans haalde zn arm open in de struiken. En de mevrouw, die zich kennelijk Remy voelde, was gevlogen.
Weer even een topologielesje: vandaag via Gramsbergen, Hardenberg, Beerze, Junne, Den Ham, Vroomshoop, Geesteren, Tubbergen, Ootmarsum, De Lutte.
Ca. half 4, net toen we even stopten, begon t te regenen en besloten we de regenkleding en overschoenen aan te doen en dat was maar goed ook. Want t regende steeds harder, al hoewel we net op tijd voor de plensbui in ons hotel waren.
Oldenzaal heeft een ontzettend leuk centrum met een dorpsplein met heel veel eetgelegenheden die ( verteld door een inwoner) van 1 bepaalde eigenaar allemaal hardstikke vol zaten. Hans had de voorkeur te eten bij Ome Hans. Bij de andere tenten zat geen kip. Dus hebben we ons vochtgehalte en het geraamte weer op peil gebracht voor de tocht van morgen naar Arnhem.

Groeten,
Frans en Hans

• 14 Juli 2017 - 22:25

MJ:

Goed om te lezen dat jullie het toch redelijk treffen met het weer!
    Morgen dus de "Arnhemse meisjes "
    Was er in Drente ook nog iets van de streek te eten of te vinden?
    Succes weer

• 15 Juli 2017 - 07:06

Rob Toman:

Als jullie hulp nodig hebben om je tegen gevaarlijke fietsers te wapenen dan bel je maar! Ik kan me daar zo kwaad over maken. Ik ben er zo hoor zodra zoiets weer voorvalt. jullie hebben m'n nummer.

• 15 Juli 2017 - 10:42

Frank:

Mannen ziet er weer leerzaam en gezellig uit. Hopelijk de komende dagen beter weer. Nederland is mooi.

• 15 Juli 2017 - 19:31

Annet:

Wij smullen weer als vanouds van jullie verhalen (mailtjes) . Geweldig en jullie maken altijd iets aparts mee. Wij hebben toch ook al heel wat gefietst door Nederland maar maken zulke dingen niet mee, gelukkig. Ik denk dat jullie het opzoeken.
    Meteen weer een lesje topografie gehad dat kan ook geen kwaad, heel leerzaam zo al met al.
    Jullie nog veel plezier en zonnige en veilige kilometers. Pas op voor fietsende (racende ) Rémy,s.

• 16 Juli 2017 - 17:30

Sjaak :

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en geniet ervan.☀