dag 10 naar Bad Meinberg - Reisverslag uit Bad Meinberg, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 10 naar Bad Meinberg - Reisverslag uit Bad Meinberg, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 10 naar Bad Meinberg

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

02 Augustus 2015 | Duitsland, Bad Meinberg

Dag 10 van Hildesheim naar Bad Meinberg
Aflegd 119 km, totaal 1254 km
Allereerst aandacht voor de foto's via Janny (van Hans) zijn inmiddels alle foto's tot dag 8 op de site geplaatst, vooral veel mooie gevels van de Hanzesteden.
Vanaf t vertrek al lekker weer, dus in de korte mouwen en ook al snel de zweetshirts uit.
Eerst af op Hameln. Toen we arriveerden in de Altstadt ging net de rattenvanger er van tussen met de kinderen. t plein stond vol met mensen, te kijken naar t wekelijkse 'Rattenvanger van Hamelnverhaal'. Daarna nog even spaziert door de straatjes met mooie gevels. Op n bankje de lunch genuttigd en toen begon t serieuze werk. t werd steeds warmer en klimmetjes werden klimmen en ze werden ook steeds steiler. De in Bremen kapot gevallen bidon werd langzamerhand node gemist. Rond 16.30 in Bad Meinhof met een serieus vochtprobleem.
Dat is inmiddels via een mooi terras aan t water verholpen. Nu bij de lift in t hotel omdat dat de enige plek met wifi is, gelukkig wel voorzien van een ijskast met bier en onze eigen ingekochte chips en worst.
Morgen via Paderborn naar Soest. Grappig is dat we verleden jaar ook in Padernborn waren, toen richting zuid/oost nu richting noord/west.
Morgen in de supermarkt naast bananen, brood, worst en chips ook enige halve litertjes water inslaan.

Schuss, Frans&Hans

• 03 Augustus 2015 - 08:27

Bert:

Ik lees veel over kilometers, afstanden etc. Gaat goed zo! Houden jullie ook de score bij van de aantallen stukken tart die jullie genuttigd hebben? In die Duitse stadjes zit je daarvoor meestal wel goed, toch? Succes verder en blijf er van genieten.