dag 8 naar Hillerse - Reisverslag uit Hillerse, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 8 naar Hillerse - Reisverslag uit Hillerse, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 8 naar Hillerse

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

31 Juli 2015 | Duitsland, Hillerse

Dag 8 van Wendisch Evern naar Hillerse
Afgelegd 152 km totaal afgelegd 152 km
Ja ja je leest t goed, en dan nog te bedenken dat de batterij van kmteller n beetje gaar is en dus af en toe er geen kms worden geregisteerd, dus eigenlijk nog iets meer. Dan vragen jullie natuurlijk af waarom andere dagen zo weinig km. Het antwoord is eenvoudig, we moesten recht omlaag en hebben praktisch de hele dag over de nr 4 weg gereden. Vaak apart met n fietspad, maar ca. de helft van de route met de auto's naast ons, die rond de 100 km p/u reden. Dus gewoon 70 km in 3 uur.
We begonnen met een gezamenlijk ontbijt aan de stamtafel in de keuken van onze B&B met nog 4 Duitser(innen). Daarna op weg, 12 graden, regenjacks aan, niet om dat we bang waren nat te worden, maar vanwege de kou.
Na wat klimwerk gingen de regenjacks uit en we schoten gestadig op. Via Uelzen (koffiebreak met weer een lekkere punt) naar Gifhorn. Tijd om nog even door t centrum te lopen, met fiets aan de hand.
En toen via Ribbesbuettel en Leiferde naar Hillerse, aangekomen met zonnig weer om 16.00 uur. Voor t eerst sinds zondag weer buiten met n biertje.
Ik stop met proberen foto's te downloaden. Ik stuur ze naar huis en dan zet Janny ze op de site. En doet daarvan via een reactie een melding.

Nog even n ernstige fout herstellen, gisteren was de sterfdag van Piet. We hadden in Bremen al n kaarsje opgestoken ( omdat we niet zeker waren gisteren een open kerk tegen te komen). Dus we hadden aan m gedacht en missen, vooral zn streken, nog steeds.
Morgen naar Hildesheim.

De foto's van de eerste 5 dagen staan nu bij de verslagen en anders bij de Foto's.

Groeten, Frans&hans

• 31 Juli 2015 - 21:44

Nick:

Hi guys, ondanks het haperen van de fietscomputer en het koude en regenachtige weer, toch even een vraag: "wat is jullie gemiddelde snelheid over de afgelopen 8 dagen" ? (aantal km gedeeld door werkelijke "zadeltijd"), Alvast bedankt en heel veel plezier bij het vervolg van jullir avontuur. Groet, Nick

• 31 Juli 2015 - 22:11

Mj:

Als ik jullie verhalen zo lees verdienen jullie zeker een lekkere warme koffie met gebak!
    Succes morgen weer!

• 31 Juli 2015 - 22:58

Hans De Boer:

T gemiddelde is bijna 20 km/u, t max. Is vandaag verbeterd en is nu 44.0 km/u.
    Veel van t gemiddelde gaat verloren bij stoppen, keren, zoeken en veel stoepen op en af.
    Vandaag was dat relatief weinig aan de orde

• 01 Augustus 2015 - 21:56

Elly:

Hoi frans en hans,

Jullie treffen het tot nog toe weer niet echt met het weer. Maar jullie zijn ondertussen wel wat gewend. Fijn dat jullie nog even aan Piet hebben gedacht en een kaarsje hebben opgestoken.
    Ik heb ook met de kinderen mooie herinneringen opgehaald. Veel succes verder nog.