dag 8 naar Burgkunstadt - Reisverslag uit Burgkunstadt, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 8 naar Burgkunstadt - Reisverslag uit Burgkunstadt, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 8 naar Burgkunstadt

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

18 Juli 2014 | Duitsland, Burgkunstadt

Dag 8 naar Burgkundstadt afgelegd 104 km, totaal 962 km

Vanaf de start rond 8.30 uur scheen de zon al pittig.
Duidelijk te merken dat de omgeving steeds huivelachtiger wordt. De klimmetjes worden langer en steiler.
Ook afscheid in de ochtend van de Werra. Hoe steiler t wordt hoe minder 'grijze duiven' je ziet.
Tussen de middag waren we in Coburg. Mooi dorpsplein (zie foto's). Hans kreeg nog geschiedenisles van een vriendelijk Duitser uit Nuernberg. Hij wist over alle gevels wel iets te vertellen en t viel niet mee om op een beleefde manier te reis te vervolgen (wat overigens toch wel lukte).
De kerk stond, net als alle andere kerken, in de steigers en ook nog eens tot oktober wegens verbouwing gesloten.
Na Coburg op weg naar ons hotel. We dreigden nog even via een grindpad een flinke afdaling te moeten maken. Maar net op tijd gingen we terug en toen gewoon over de weg als n speer omlaag.
Nick nog bedankt voor de tip in Praag. We kijken hoe t loopt en of we er gebruik van gaan maken.
Morgen begint t klimmen in t Fichtelgebergte. We gaan over ruim 800 meter heen. T hoogste punt van de tocht. Het wordt ook heel warm, dus hebben we slechts 80 km naar ebnath gepland.
Voor Erwin tijdens de recuperatie en t diner: halve liters Weismainer.

Groeten uit een warm Dld, frans und Hans

• 18 Juli 2014 - 22:12

Annet:

Hoi mannen,

Hij gaat nog steeds lekker zo te lezen. Die paar zweetdruppeltjes kunnen jullie wel hebben. Wisten jullie dat je van alcohol nog meer gaat zweten???? Dus ik zou maar oppassen als je niet zo erg wil zweten.

De Baxies zijn toch ook overal bekend, wat een familie.

Jullie nog een paar mooie fietsdagen en geniet van Praag.

groetjes Johan en Annet

• 19 Juli 2014 - 19:21

Bert:

Een beetje jaloers wordt ik toch wel. Klinkt goed al die biertjes. Komt daar de energie ook vandaan?
    Groet,
    Bert W.