dag 4 naar Huemme - Reisverslag uit Hümme, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 4 naar Huemme - Reisverslag uit Hümme, Duitsland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 4 naar Huemme

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

14 Juli 2014 | Duitsland, Hümme

Dag 4 naar Huemme, afgelegd 131km, totaal 512 km

Gisterenavond de WK-finale gezien tussen de Duitsers.
Mannen met slingers om de nek in de nationale driekleur, dat is in NL toch een verkapte manier om uit de kast te komen. Verder klappen om acties die niets opleveren en ook nog hele maaltijden verorberen tijdens de strijd, dat doen wij in NL niet. T was een mooie wedstrijd ( de beste die ik dit toernooi heb gezien) en Dld als winnaar zeker niet onverdiend. Maar nu mag de nationale vlag van ons wel weer in de kast (wij vrezen echter hier nog wel een poosje mee geconfronteerd te worden).
Het weer was als gisteren bewolkt, af toe wat regen, enkele keren de regenjacks aan maar per saldo niet nat geworden. Ook zijn we nog niet met stevige tegenwind geconfronteerd.
Vanmorgen een poosje in Paderborn geweest, bij t raadhuis en Schloss Neuhaus en vanmiddag kilometers gemaakt. Voor t eerst ook een aantal kms moeten klimmen, tot ca. 8 %.
We zitten nu in Huemme, n klein dorp. Het plaatselijke restaurant is dicht op maandag, maar onze gastfrau was zo vriendelijk om ons een prima diner voor te schotelen.
Morgen de hele dag slingeren langs de Wezer en de Werra.

Groeten, frans en Hans

  • 14 Juli 2014 - 21:24

    Toon:

    Mannen t gaat voorspoedig super.
    Toch even terugkomen op de wk finale over t hele toernooi gezien kwam Duitsland t beste voor de dag.
    Bij wedstrijd tegen Argentinië heb ik toch mijn twijfels of de zege wel verdiend was.
    Ik heb een donker rode kaart voor de Duitse doelman gezien drie open kansen voor de Argentijnen tegen slechts een kopbal tegen de paal van Duitsland.
    Dus ik vond t niet zo verdiend.

  • 14 Juli 2014 - 21:28

    Irene:

    De hamvraag is natuurlijk of jullie gejuicht hebben voor de Duitsers? ;)
    Hoop dat jullie het met het weer zo houden!

    Viel spaß und Tschüß
    Irene

  • 15 Juli 2014 - 00:13

    Joop:

    Frans,

    Lees ik toch vandaag in de krant dat je jeugdidool "Jan Nolten" is overleden op 83 jarige leeftijd. Ik kan niet nalaten dit even te melden. Verders veel succes en veel plezier......

    Joop

  • 15 Juli 2014 - 09:04

    MJ:

    Nou ik vind jullie actie geweldig!
    Groetjes

  • 15 Juli 2014 - 14:52

    Jan:

    Tip van Hans Koning; blijf bij je fiets

    Gr Jan

  • 15 Juli 2014 - 15:35

    Annet:

    Hoi mannen,

    Jullie maken toch weer heel wat mee deze weken. Van het WK ook niets gemist hou zo vol. Wij genieten wederom van jullie verslagen, gezellig.
    Nog even volhouden en jullie zitten weer in de trein zuruck.

    Groetjes Johan en Annet.

  • 16 Juli 2014 - 09:51

    Erwin:

    Mannen, ik lees nu toch wel wat verontrustende zaken. Ik tracht het even op een rijtje te zetten:
    - ik onderken toch een gevoel van 'heulen met de vijand', er wordt zelfs al getwijfeld of jullie hebben staan mee te juichen !!
    - ik lees tips over het vorderen van fahrräder ... (mijn opa draait zich om in zijn graf :-)
    - jullie ondervinden geen problemen met de lokale weersomstandigheden, ik krijg het gevoel dat jullie zouden wensen dat er een flinke 'föhn-wind' jullie kant op gaat waaien ?
    - en dan tot slot nog de conclusie dat Duitsland verdiend heeft gewonnen .. ??? Mannen, nu zijn jullie toch echt verdwaald ... Duitsland heeft afgelopen eeuw nog nooit iets verdiend gewonnen en ze hebben hun wereldschuld ook nog echt lang niet afbetaald hoor. Wij zijn oa op aarde om ze daar bij voortduring aan te helpen herinneren. Dus mannen, vergeet ook dat deel van jullie missie niet op deze queeste !!!

    En als laatste zou ik ook nog heel goed oppassen in welke Zug je instapt in die contreien ...

    Viel spass und vergnügen
    Härzliche grussen an meine Freunde in Deutschland

  • 16 Juli 2014 - 09:52

    Erwin:

    Oh ja mannen, en ik lees ook niets meer over biermerken mannen ... dat is het echt verontrustende nieuws :-)

    Groetjes,
    Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Frans

Op 10 mei willen wij vertrekken per fiets naar Santiago de Compostella. De bedoeling is ook terug te fietsen. Frans Kuijpers uit Beverwijk is 65 jaar en Hans de Boer uit Heemskerk is 61 jaar.

Actief sinds 06 April 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 53527

Voorgaande reizen:

10 Juli 2018 - 18 Juli 2018

Pieterpad 2018

11 Juli 2017 - 21 Juli 2017

ronde van Nederland

16 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Hanzeroute

10 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Frans en Hans naar Praag

10 Mei 2013 - 15 Juli 2013

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: