dag 27 woensdag 5 juni - Reisverslag uit Meerestein, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 27 woensdag 5 juni - Reisverslag uit Meerestein, Nederland van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 27 woensdag 5 juni

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

06 Juni 2013 | Nederland, Meerestein

Dag 27 naar Amsterdam
We hadden een hotel vlak bij de kathedraal aan een van de uitgaanssteegjes. Gezellig maar wel lawaaiig en een reden om de ramen in de warme kamer dicht te houden. Toen wij gisteren op de gang aan het internetten waren, gingen er 2 oudere lawaaiige Spanjolen naar hun kamer rond n uur of 11. Kennelijk hebben ze vannacht ook nog de bloemetjes buitengezet want rond 3.00 uur kwamen ze met heel veel kabaal weer terug. Luid gepraat en op een gegeven ook nog gezang. Dat werd Hans te veel, sprong uit zijn bed, roffelde een keer of 5 hard op hun deur en riep. "Can in it be quiet" Er volgden enige bedremmelde Spaanse excuses en daarna werden ze stil. buiten op straat hield het lawaai nog wel aan.
Vanmorgen om 9 uur naar Coruna met de trein. We zaten op de verkeerde plaatsen omdat we niet door hadden dat je een kaartje met stoelnummer had.
Daarna met de locale bus naar het vliegveld. om 16.15 naar Madrid en om 20.15 uur naar A' dam. Het vliegtuig landde 22.15 n half uur eerder dan gepland. Maar zoals vaak tijdens onze trip werd dit voordeel weer verspeeld omdat we, zonder TomTom of routekaarten, voor het eerst deze vakantie bijna ruzie kregen hoe vertrekhal 2 te bereiken. eerst de optie van Frans uitgeprobeerd die eindigde bij het NS-station. na wat bellen en vertwijfeld om zich heen kijken, leek het Hans het goede moment om zijn plan uit te voeren en in no time vonden we onze vrouwen. Toen op de terugweg ook nog een deviation. Met de fietsen gingen we daar altijd dwars doorheen, maar met de auto is dat onmogelijk. dus ook nog wat omrijden.
Thuis de eerste ervaringen met de vrouwen uitgewisseld en toen rond half 2 naar het eigen bed.
vanmorgen de onvermijdelijke weging. Frans is 3 welvaartskilo's kwijt geraakt en Hans zelfs 6 van 85 naar 79. Staande voor de spiegel vind hij zichzelf weer een jonge God. Zo zie ja maar dat na alle teleurstellende ervaringen met de Heer het uiteindelijk toch nog goed is gekomen.
Dit was waarschijnlijk het laatste verslag. wij danken jullie voor alle leuke en positieve reacties. Het heeft ons zeker geholpen de denkbeeldige eindstreep in SdC te halen.
Vandaag of de komende dagen zal ik nog wat foto's op de site zetten omdat vaak onderweg slecht lukte.
De groeten en tot een spoedig weerziens van de ex-pelgrims
Fran(ciscu)s en (Jo)Han(ne)s

• 06 Juni 2013 - 13:05

Ina:

Oost west, thuis best! Lekker weer eigen bedje, familie en eigen omgeving, wat zullen jullie dit weer waarderen. Maar, deze ervaring is er één om heel trots op te zijn en één die niemand jullie meer afneemt. Top mannen!

• 06 Juni 2013 - 13:35

Karel Soest:

Klasse mannen!!!
    Een grote prestatie....petje af!

Groet karel

• 06 Juni 2013 - 17:15

Karin Burger:

Mannen, diep respect. Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn gekomen. Hopelijk zijn de vrouwen toch enigszins blij dat jullie al eerder teruggekomen zijn. Ik heb begrepen dat nog niet alle plannen tot uitvoering zijn gekomen, ha ha. Heel bijzonder om zo'n reis te maken, jammer van het slechte weer. Hartelijke groet van Kaartje (si volta)

• 06 Juni 2013 - 20:50

Theo De Boer:

En nu genieten van je pensioen Frans!

• 06 Juni 2013 - 23:17

Neel En Tanneke:

Hola, como estas hombres!
    Gefeliciteerd met het behalen van de Camino!! Inmiddels zijn wij ook binnen en aan het bijslapen van alle albergues onderweg :)
    We vonden het erg gezellig in Arzua op het terras, we hebben jullie wel gemist voor de kathedraal als welkomstcommittee. Onze herinneringen en goede ervaringen maken het een bijzondere wandeling!
    Groetjes uit Santiago,

Tanneke en Neel
    Weten jullie nog, het terras van die ouwe pijp ;)

• 07 Juni 2013 - 11:03

Hans En Frans De Boer/Kuijpers:

Hee Neel en Tanneke,
    Zoals je hebt kunnen lezen, vonden wij zsm terugreizen wel zo belangrijk. Sorry dat wij niet jullie welkomscommittee waren want wij vonden het gezellig maandagavond met jullie te hebben gegetn.Wij hopen dat jullie nog wel enige euforie aan de finish hebben bespeurd, want wij kwamen daar wel heel erg anoniem binnen. Gefiliciteerd met de finish in SdC en het gaat jullie goed. Frans en Hans