dag 26 dinsdag 26 juni - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 26 dinsdag 26 juni - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 26 dinsdag 26 juni

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

04 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 26 dinsdag4 juni naar Santiago de Compostela
Afgelegd 50 km, totaal afgelegd 2650 km ( volgens de beginstand van mijn fietscomputer).
Het was geen uitbollen, maar toch regelmatig klimmetjes van 3-4 km met een stijgingspercentage van 7 proc. De tocht vandaag was een klein beetje een anti-climax. Waar we de afgelopen dagen regelmatig naast de wandelaars reden en borden langs de weg met Camino de Santiago zagen, zagen we vandaag helemaal niets. Geen borden, geen wandelaars en geen fietsers. Om 11.15uur in Santiago en vervolgens moesten we5 x de weg vragen om op het plein bij de kathedraal te komen en ultiem moesten we ons toen ook nog door de drukke straatjes met souvenirs wurmen om het plein te bereiken.
Nu hadden we niet direct dweilorkesten verwacht en een opblaasbare boog met een rode driehoekige vlag voor de laatste km of finishtune van de Tour de France maar dat we duwend achter onze fiets de streep moesten halen en ons op het plein voor de kathedraal moesten afvragen en wat nu? Dat hadden wij ons iets anders voorgesteld.
Enfin, snel als we zijn, hebben we eerst de terugreis geboekt, zijn daarna naar het hotel gegaan, douchen, ontbijten en toen eerst een biertje en daarna naar de kathedraal. Daar hebben we in een kapel foto's geplaatst van onze te vroeg gestorven vrienden Piet Schelvis en Gerard de Nijs en hebben ons vergaapt aan de weelde. Daarna hebben we ons pelegrinodiploma opgehaald, wij hebben gezegd dat onze reden religieus was omdat we anders een diploma in het Spaans hadden gekregen en nu in het Latijn. maar voor ons persoonlijk zegt de stempelkaart meer.
Vanmiddag tevreden geconstateerd dat wij SdC wel gezien hebben. Morgen per trein naar Coruna, wellicht nog enige sightseeing en dan per vliegtuig via Madrid naar Amsterdam. Als alles goed gaat landen we om 22.45 uur.
We hebben 26 dagen gefietst, zijn voldaan en tevreden, vinden dat terug fietsen ons geen extra voldoening meer zal opleveren en kijken weer uit naar het eigen bed en naar het thuisgebeuren.Behalve 4 gesprongen spaken geen malheur aan de fietsen gehad, zelfs geen enkele lekke band. Verder heeft het steeds betere weer ons ook eengoed slotgevoel gegeven.
Vanavond geen pelegrinomenu, maar een wat luxer restaurant uitgezocht. wel duurder maar meer en betere kwaliteit.
Er volgt nog een thuiskomstverslag en daarna zullen wij jullie mondeling ongetwijfeld nog spreken over dit bijzondere avontuur.
Het finishverslag volgt donderdag.

A dios, Hans en Frans

• 04 Juni 2013 - 21:28

Janny B:

Mannen CHAPEAU. Het is een mooie barre tocht geworden. Volgens mij heeft de vriendschap stand gehouden en misschien wel verdiept. Ik zie jullie morgenavond.

X Janny B

• 04 Juni 2013 - 21:29

Meiden GOR Secretariaat :

Complimenten hoor mannen het einddoel is bereikt. Een goede terugvlucht en Hans tot gauw!
    Yvonne

• 04 Juni 2013 - 21:38

Hans En Frans De Boer/Kuijpers:

Foutje bij de foto, zoals ieder kan constateren was dit de top van de Alto de Cabreira. dit voor het geval er gedacht wordt dat alles wat wij melden onzin is.

• 04 Juni 2013 - 21:39

Toon En Diny:

Frans, Hans wat een pracht resultaat daar kunnen jullie met recht trots op zijn, mooi dat jullie de foto's van jullie vrienden hebben geplaatst.
    Gezien de vaak barre omstandigheden verdienen jullie eigenlijk een terugreis met een limousine en prive chauffeur.
    Heel hartelijk gefeliciteerd en hopelijk spreken we elkaar snel.

gr,
    Toon en Diny

• 04 Juni 2013 - 21:41

Bernadette:

Eerder thuis dan verwacht. Janny rekende dit weekend pas op jullie. Een vliegtuig gaat toch iets sneller dan ..... Gefeliciteerd met het bereiken van jullie doel. Hasta Luengo.

• 04 Juni 2013 - 21:42

Frank:

Cabaleros,

Muchas felicitados met jullie tocht. Een mooi eerbetoon aan Piet en Gerard. Goede thuisreis.

Groet

Frank

• 04 Juni 2013 - 21:43

Ger :

Een geweldige prestatie en gezien de omstandigheden in een snelle tijd. Geniet even van de rust het eten en de wijn en een goede thuisreis toegewenst.

Groeten Corrie Ger

• 04 Juni 2013 - 21:53

Annie Olivier:

ik heb met veel plezier elke avond jullie verslag gelezen.
    vooral de humor sprak me wel aan.
    geweldig dat jullie het gehaald hebben.
    een goede terugreis gewenst.
    groetjes gerard en annie

• 04 Juni 2013 - 21:57

Joop K (en Jos):

Gefeliciteerd...............
    Jullie hebben het toch maar even gedaan. Daar vallen mijn tochten over de Mont Ventoux bijin het niet.
    Ik dacht dat het verplicht was om een mis in die kathedraal bij te wonen.Maar de vlucht naar huis is al geboekt.
    Gisteren mailen wij naar Ken in Amerika "ze zijn er bijna".Kregen we een mailtje terug: "Mar nog niet halamal........is dat correct"".
    Jullie zien dat er meegeleefd wordt.
    Joop en jos

• 04 Juni 2013 - 22:04

Erwin:

Gefeliciteerd mannen, jullie hebben de tocht volbracht ! Jullie kunnen vol trots terugkijken op een tocht vol ontberingen waarin veel van jullie doorzettingsvermogen en vindingrijkheid werd gevraagd. Morgen alweer terug, daar had ik echt niet op gerekend. Ik dacht dat jullie toch wel een paar dagen nodig zouden hebben terug te recoupereren (wielerterm) zodat ik er bij kon zijn als jullie weer terug komen.
    Maar nu moet ik jullie inhuldiging helaas aan mij voorbij laten gaan. Ik verblijf vanaf morgen enkele dagen op Texel. Maar ik neem aan dat er voldoende animo is om dat in goede banen te leiden. Jullie verdienen tenslotte een onthaal wat recht doet aan jullie prestatie !!
    Chapeau (of sombrero ?) heren, hoop dat jullie lekker hebben gegeten en vannacht nog een keer lekker in het hotelbed en dan morgennacht weer in jullie eigen vertrouwde bedjes ... Alvast welkom terug mannen !!

Hasta la vista en goede terugvlucht
    Erwin

• 04 Juni 2013 - 22:21

Mieke:

Hans en Frans

De vet leren brabantse medaille komt jullie toe,wat een geweldige prestatie.
    Voor morgen welkom thuis, en geniet van jullie comfort thuis,maar niet in het minst,van alles wat jullie lief is.
    Opa Frans geniet weer van je kleinkind(inderen)want die zul je gemist hebben,Hans geniet van je eigen bedje,want wij weten uit ervaring hoe lekker dat ligt.Zijn benieuwd naar jullie verhalen

Groetjes en welkom thuis Martien en Mieke

• 04 Juni 2013 - 22:46

Mar En Henk:

Frans en Hans,
    Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. Piet en Gerard zullen met trots naar beneden kijken en indien mogelijk een biertje op jullie nemen.
    Wij doen het in ieder geval wel , één op Hans en één op Frans. Bedankt voor jullie mooie verhalen, we hebben ervan genoten. Hopelijk zien we elkaar snel.

groetjes Mar en Henk

• 04 Juni 2013 - 22:47

Henk Niesten:

Fantastisch mannen, 26 dagen fietsen. Ik vind het een grote prestatie. Dat etentje vanavond hebben jullie dik verdiend. Hans en Frans, een goede terugreis gewenst en tot gauw.
    Gr Henk en Lia

• 04 Juni 2013 - 23:02

Nelly:

Hans en Frans er is geen ander woord voor ik vind het fantastisch wat jullie hebben gedaan.
    Na zoveel dagen regen en de laatste dagen wat zon en dan evengoed nog leuke reacties schrijven. Janny en ik ga er wat makkelijker naar toe. Morgen weer thuis. Groetjes Nelly

• 04 Juni 2013 - 23:04

Ed En Marleen:

van harte gefeliciteerd met jullie prestatie en dat het ertoe leidt dat jullie als nieuwe mensen terugkomen. Geniet van het etentje overgoten met wijn.

• 04 Juni 2013 - 23:05

Hennie En Fons:

Hoi Frans en Hans,

Goed gedaan hoor, onze complimenten. Jammer dat de aankomst in Santiago dan een beetje tegenvalt, dat horen we wel vaker. Heel mooi dat jullie Piet en Gerard zo meegenomen hebben op jullie tocht. Nog tijd gehad om het grote wierookvat te zien zwaaien?
    Elke avond waren we weer benieuwd naar jullie verhalen, dat gaan we missen. Een goede terugreis en we spreken elkaar binnenkort.

Hennie en Fons.

• 04 Juni 2013 - 23:07

Elly Schelvis:

Hoi Frans en Hans

Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel Santiago de Compostela en dit ondanks alle ontberingen. Ik weet zeker dat Piet met grote bewondering naar jullie heeft gekeken en inderdaad vast met Gerard een toost uitgebracht heeft op jullie. Het lijkt mij dat dit een ervaring is om nooit meer te vergeten. Verder gaan we vast nog heel wat sterke verhalen horen van jullie. Tot gauw.

Groetjes Elly

• 04 Juni 2013 - 23:58

René Kuiper:

Hola guapos,

Super, jullie hebben het gehaald en wel zonder een rustdag te nemen, respect! Ik ben trots op jullie en deze ervaring kunnen ze jullie niet meer afpakken. Morgen heerlijk in jullie eigen bedje en schone droge kleren, wat een genot. De verhalen hoor ik nog wel een keer.

René

• 05 Juni 2013 - 07:39

Ina:

Wat een prestatie. Ik ben echt trots op j
    ullie! Weinig mensen kunnen zeggen
    dat zij zoveel km hebben afgelegd in vaak barre
    Omstandigheden.

• 05 Juni 2013 - 09:43

Mieke Mulder:

Gefeliciteerd heren! Wat een topprestatie! Ik doe het jullie niet na :-). Ik hoop dat jullie even zo goed met veel plezier terug mogen kijken op deze zware tocht met veelal slecht weer! Wat wordt de volgende bestemming? :-) Groetjes Mieke Mulder

• 05 Juni 2013 - 10:16

Hanneke:

Petje af!

Tot gauw!

• 05 Juni 2013 - 10:46

Rob:

Caballero's, geweldig. Ik doe het jullie graag na; wie weet. En dan wil ik hetzelfde weer en een paar lekker banden. Fantastisch, heb genoten van jullie verslagen. Tot binnenkort mondeling en geniet er nog even van.

• 05 Juni 2013 - 12:07

Henk Rutten:

Mannen,

Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en een hele mooie geste om de foto's van die 2 kanjers in de kathedraal te zetten.
    En ik kan me helemaal bij Elly aansluiten, wat betreft de toost die Piet en Gerard uit brengen.

Ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen en wens jullie een goede thuisreis.

Tot gauw,

Henk Dalton.

• 05 Juni 2013 - 12:58

Meiden GOR Secretariaat:

Hans en Frans gefeliciteerd. Jullie hebben toch maar deze barre tocht doorstaan. Hans we spreken je snel weer.

Groetjes Petra en Linda

• 05 Juni 2013 - 13:55

Margriet:

Hans en Frans Gefelicieteerd,

In 26 dagen 2650 km afgelegd is toch gemiddeld 100 km per dag. Weining mensen zullen jullie dat na kunnen doen. Grote prestatie.
    Jullie mogen toch wel even genieten van het moment lijkt mij.
    Een dankzegging voor de behouden aankomst?
    Pelgrims? of toch liever krasse knarren?
    In ieder geval gauw tot ziens.

Groet,

Margriet

• 05 Juni 2013 - 15:46

MoniquevanE:

GEFELICITEERD MET DEZE MEGAPRESTATIE!!!
    Maar uh....is het zo erg in SdC dat jullie direct in het vliegtuig stappen?

Een heel goede terugreis,
    groetjes Monique.

• 05 Juni 2013 - 22:57

Theo De Boer:

Een geweldige prestatie mannen! Een mooie ervaring om op terug te kijken. Dat nemen ze jullie niet meer af. Bedankt voor de reisverslagen, ik heb ze met genoegen gelezen.

Voorspoedige terugreis!

Theo de Boer

• 06 Juni 2013 - 09:11

Monique Van Schie:

Na terugkomst van mijn ADV dag het laatste reisverslag gevonden in mijn mailbox! Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep, ik ben erg trots op jullie!
    Maar hoe moet het nu? Hoe moet ik nu de dag doorkomen zonder jullie reisverslag? Ik heb genoten!
    Bedankt voor 3 weken plezier en petje af voor jullie barre maar volgens mij ook mooie reis!
    Tot snel! Groetjes, Monique

• 18 Juni 2013 - 16:15

RBO:

Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Ik heb in fases jullie verslag gelezen. Wat een belevenis!
    Mooie mijlpaal waar je op voort kunt borduren.
    Ik hoop je snel weer te zien.
    Groetjes, Renate