dag 25 3 juni - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu dag 25 3 juni - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Hans en Frans Boer/Kuijpers - WaarBenJij.nu

dag 25 3 juni

Blijf op de hoogte en volg Hans en Frans

03 Juni 2013 | Spanje, Arzúa

Dag 25, maandag 3/6 naar Arzua
Afgelegd 82 km, totaal nu 2551 km, nog te gaan 50 km naar SdC.
Het begon weer koud en zonnig, maar al spoedig aan t klimmen dus de regenjacks uit en aan de bak. Het was een afwisselde dag met veel lange klimmetjes van 7 tot 9 procent.
Elke dag is ons onderkomen weer een complete verrassing. Meestal vinden we een iets tussen de € 40 en 55 voor 2 personen, al dan niet met ontbijt. Als het ontbijt niet incl. Dan regelen we dat zelf, want op zich krijgen we te weinig te eten voor relatief veel geld. daar staat tegenover dat we voor ongeveer €10 of minder elke dag een pelegrinomenu nemen, met voor-, hoofd- en nagerecht en wijn. vandaag weer een hele grote kamer voor € 49 voor 2 personen.
vanmiddag rond 14.30 in Arzua en na douche en de was, zelfs op het terras half in de schaduw omdat de volle zon ons te veel is.
Morgen nog 50 km naar SdC over een makkelijker traject dan de laatste dagen, dus dat wordt echt uitbollen.
en dan in SdC regelen dat we de fietsen en onszelf terug naar Nl krijgen.
A dios. Frans en Hans zowaar uit een warm Spanje

• 03 Juni 2013 - 18:53

Ina:

Wat een top prestatie mannen! Ik zou eerst even lekker genieten van het bereikte doel, naar NL terugkomen lukt altijd! Chapeau!
    Groetjes van ons viertjes

• 03 Juni 2013 - 18:54

Janny K:

Ha Mannen,

de laatste loodjes, tocht bijna volbracht, de laatste kilometers maken jullie vast lachend!!!!
    tot gauw

xx Janny K

• 03 Juni 2013 - 19:01

Bas:

Dag 25..... dat is langer dan de Tour de France duurt. Jullie hebben dat plekje in de schaduw dikt verdiend!

• 03 Juni 2013 - 19:02

Frank:

Hombres

Maak er een mooie en gezellige laatste fietsdag van. Champagne mee, net als op de laatste etappedag van de Tour, en zonder banddikte verschil gezamenlijk over de finish. Chapeau.

Groet

Frank

• 03 Juni 2013 - 19:21

Erwin:

Ola hombres,

Super hoor, de eindstreep is in zicht. Alle ontberingen ten spijt hoop ik dat jullie het in ieder geval als een inspirerend avontuur hebben beleefd. De thuisblijvers zijn in ieder geval trots op de pelegrino's die toch maar mooi alle weersomstandigheden hebben getrotseerd (natuurlijk hier en daar ondersteund door de nodige doping in de vorm van opvallend veel Belgische biertjes). Maak er een hele mooie laatste (uitbol)etappe van en val elkaar eenmaal in Santiago de Compostella aangekomen maar in de armen, geef elkaar een lekkere pets op de rauwe billen en een ferme highfive.
    En daarna heerlijk genieten van dos cervezas op een terras, en dan mogen jullie best even genieten van het vrouwelijk schoon ... maar dan ook snel naar het vliegveld en terug naar Heemskerk.

Ik vind het overigens een verstandig besluit om niet fietsend terug te komen, de sneeuw is nog niet opgeruimd in de Pyreneën en de rivieren zijn aan het overstromen in West-Europa en daarbij ... jullie moeten het ook leuk blijven vinden mannen.

Salud hombres e hasta la vista
    Erwin

• 03 Juni 2013 - 20:44

MJ:

Hoi dappere mannen!
    Ik zou zeker een paar dagen blijven en even doorwarmen!
    Geniet van de laatste kilometers en van de overwinning!
    Groeten uit de kaasstad

• 03 Juni 2013 - 20:46

Fons:

Hoi mannen,

Groot gelijk om niet terug te fietsen, het is mooi geweest. Maak er de laatste dag een mooie wandeletappe van en geniet onderweg nog even van jullie ervaringen in de afgelopen weken.
    Groetjes,
    Hennie en Fons.

• 03 Juni 2013 - 20:56

Bert:

Hola Senores,

Sombrero af voor jullie prestatie. Diep respect voor de afgelegde afstand en het stevige tempo. Maak er nog een mooie laatste rit van en ik sluit mij aan bij de overige schrijvers. geniet nog een paar dagen in Santiago en omgeving. Groet, bert

• 03 Juni 2013 - 21:17

Nick:

Hartstikke goed gedaan mannen, petje af voor deze geweldige prestatie. Iedere dag vol bewondering jullie dagboek gevolgd. Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie niet fietsend naar huis komen, wederom door de kou/regen en dan nog een keer 25 dagen op het zadel, dat houdt jullie achterwerk niet vol!
    We zullen wel jullie spannende, humoristische en ontwapenende dagboek verslagen missen!
    Geniet van de laatste loodjes, vier de prestatie uitbundig nadat jullie de eindstreep zijn gepasseerd en recupereer voldoende voordat jullie de thuisreis aanvangen.
    Groet, Nick

• 03 Juni 2013 - 21:41

Leonie:

Chapeau & gefeliciteerd!!! Geweldig gedaan! Morgen lachend de laatste loodjes fietsen en dan over de eindstreep - en lekker ongegeneerd trots op jezelf zijn, dat mag wel even na alle ontberingen in die 25 lange natte koude dagen ... Wat een avontuur het was!

• 03 Juni 2013 - 22:13

Letty:

Heren! Mijn allerdiepste hoed af voor jullie! Morgen moet een eitje zijn! Wat een ontberingen hebben jullie geleden. Ik neem de auto naar m'n werk als het hier miezert of dreigt te gaan regenen. En ik woon op vijf minuten fietsafstand.....
    Ik ben zeer onder de indruk van jullie prestatie. En ook nog in recordtijd geleverd!
    Geniet ten volle van jullie succes en ik hoop dat jullie nog een paar mooie dagen in Spanje hebben.
    Hartelijke en lieve groet, Letty

• 03 Juni 2013 - 22:30

HHW:

Zoals de oude Rijk zou zeggen:"Goed gedaan, jochie(s)!"

• 03 Juni 2013 - 23:56

Peter En Paula:

Man man wat een prestatie!! En wat een doorzettingsvermogen! We hebben al verschillende verslagen van vrienden en familie gelezen, maar jullie hebben het wel enorm slecht getroffen met het weer.... het leverde wel geweldig leuke anekdotes op!!!!Terwijl we hier constant noorden wind hebben, zou je denken dat jullie constant wind mee hebben gehad... Windkracht 4 tegen, wat een ramp...Petje af, of hopelijk morgen petje op tegen de zon!!! Geniet van het moment als jullie aankomen, jullie hebben het dik verdiend!!
    gr
    Peter en Paula